DOLAR 32,5038 0.08%
EURO 34,7826 -0.12%
ALTIN 2.496,260,50
BITCOIN %
İstanbul
17°

AÇIK

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Barcelona’nın mabedi Camp Nou’ya Türk imzası!
43 okunma

Barcelona’nın mabedi Camp Nou’ya Türk imzası!

ABONE OL
24 Aralık 2023 12:36
Barcelona’nın mabedi Camp Nou’ya Türk imzası!
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Evet her zaman sporcuların başarıları sayfalara yazılır. Ama iş insanı Nihat Özdemir’in başarısı da yabana atılır cinsten değil. İspanyol devi Barcelona’nın tarihi stadı Camp Nou’yu yıkan adam olarak tarihe geçen Özdemir, Cumhuriyet’in 100. yılında büyük bir alkışı hak ettiğini kanıtladı.

Aslında hikayenin aslı için geçen seneye dönmek gerekiyor ve Özdemir geçtiğimiz günlerde ev sahipliğinde Barcelona’da gerçekleşen GilletteMilliyet Yılın Sporcusu Ödül Töreni Büyük Jüri toplantısında ilk dönemi şöyle anlatıyor:

“Geçen yıl İstanbul’da yapılan toplantı zamanında Barcelona ile görüşmelere başlamıştık. Ben de eğer bu büyük projeyi alırsak sizleri burada ağırlayacağım diye kendime söz vermiştim. Şimdi ise Camp Nou’nun inşaatını gerçekleştiriyoruz. Ben de bunun gururunu yaşıyorum…”

Nihat Özdemir bu projede tabii ki rakipsiz değildi. İspanyol şirketlerin de iştahını kabartan bu projeyi Limak Holding’e getiren en büyük detay Özdemir’in projeyi herkesten önce bitirme sözü vermesiydi. Ayrıca sadece Limak Holding’de bulunan iki vinç. Bu vinçleri diğer şirketler sipariş verse bile ancak iki sene içinde ellerinde olacaktı. Bu önemli iki detay Barcelonalı Yöneticilerin ilgisini çekerken, tarihi stadın yenilenme görevini Limak’a getirdi. Gelin bir de yenilenmiş stadın rakamlarına göz atalım…

– Dikey olarak 3 kademeden oluşan tribünlerin en alt iki kademesi yıkılmayacak ve yapısı mevcut halinde korunacak. Bu iki kademe renove edilecek ve tüm koltukları yenilenecek.

– Mevcut tribünlerin en üstteki 3. Kademesi komple yıkılacak ve bu bölümdeki tribünler yeniden inşaa edilecek. Yeni inşaat alanı yaklaşık 220,000 m2 ve renove edilecek alan yaklaşık 75,000 m2 dir.

– Tribünlerin üstü tamamen yeni inşaa edilecek çatı ile kaplanacak. Yaklaşık çatı alanı 45,000 m2 olacak. Çatının üstüne fotovoltaik paneller yerleştirilecek.

– Stadın çevresinde ve yenilenen 3. Kademe tribünün altına kapalı otoparklar, VIP alanlar, ticari alanlar ve soyunma odaları yapılacak.

– Yeni inşaa edilecek 3. Tribünün iki katında çepeçevre VIP locaları ve VIP yeme-içme alanları tasarlanacak. Ayrıca, stad dışında buluna FC Barcelona müzesi yeni tasarlanan 3. Kademe tribünün içerisine taşınacak.

– Tüm MEP sistemleri, spor sistemleri, stat aydınlatmaları ve ekranları yenilenecektir. Stadın çevresinde yaklaşık 60,000 m2 alanda peyzaj ve çevre düzenlemesi yapılacak.

– Proje tamamlandığında, stadın izleyici kapasitesi 99 bin kişiden 105 bin kişiye yükseltilecek. Dünyanın üçüncü en büyük stadı olacak.

70 YILLIK STADIN TARİHİ

Limak Holding’in 960 milyon euroluk projeye imza attığı Camp Nou’nun temeli 1954 yılında atılıyor ve üç yıllık inşaaat süresinin ardından 1957’de açılıyor. O dönemki kapasite 82 bin ve bunun %40’ını ayakta maçı izleyen futbolseverler oluşturuyor. 1980’de kapasite artırımı yapılıyor ve yüz binin üzerine çıkılıyor. Ancak günümüzde ayakta taraftar kalmıyor ve oturarak 99 bin seyirci kapasitesi ile Camp Nou yıkıma kadar hizmet verdi.

KRAMPONLAR VE FORMALAR KUTU İÇİNDE GÖMÜLDÜ

Nihat Özdemir, 29 Mayıs’ta Barcelona Başkanı Joan Laporta ile stada ilk kazmayı atarken, temel atma esnasında kulüp tarihine geçmiş bazı önemli futbolcuların formaları ve kramponları bir kutuya konup oraya gömülüyor ve yenilenecek olan statta yerini alıyor.

İKİ DAKİKA İÇİN ŞİKAYET

İnşaa esnasında ilginç olaylarla da karşılaşılıyor. Stadın hemen yanında oturan bir kişi saat 07:58’de önce saati ardından da stat inşaatını videoya alıp şikayette bulunuyor. O anlarda iş makinesi çalışmayıp sadece mobilize olmak istesede Limak bu yüzden bile bir uyarı alıyor. Bu örnekle ne kadar sıkı kuralları olan bir ülkede zor şartlarda inşaat yapıldığı da anlaşılabilir.

Limak Holding, stat inşaatında 6 ay geride kalırken, 408.000 m2’lik kazanı alanının %56’sını tamamlamış durumda. Ayrıca projede 145.000 m3 beton, 24 bin tonda çelik kullanılacağı ifade edildi.

“SADECE 6 BİN Mİ” DENİLEBİLİR!

İmtiyazlı kulüp üyeleri ucuza bilet aldığı için yönetim bundan rahatsız olurken, yeni stattan elde edilecek VIP tribün gelirleri ile kasaya önemli bir para da aktarılacak.

Barcelona dev yatırım ile stadın belirli bölümlerini yenilerken, kapasiteyi sadece 6 bin yükseltebilecek. Birçok kişiye bu rakam, yapılan 960 milyon euroluk yatırımın yanında çok az gelebilir. Fakat bu konuda çok farklı bir detay var… Statta ilk kez maç izleyen imtiyaz sahibi yaşayan kulüp üyeleri ve ardından da aileleri Camp Nou’da bugüne kadar çok ucuz fiyatlarla biletlerini alabilirken, bu yönetimin tribün gelirlerinin ciddi anlamda düşmesini sağlıyor.

Kulüp idarecilerinin stat inşaatına karar vermesinin ardında yatan en önemli sebep bu oluyor. Kapasite altı bin artarken özellikle çok pahalı olan VIP bölümü de 8 bine çıkacak. Böylece yönetim yüksek ücretlere bu yerleri satarak tribün gelirlerinde önemli bir artışa gidecek. Barcelona sadece tribün gelirleri ile stat inşaatının parasını çıkarmayacak.

Yapılan elektronik yatırımlar sayesinde sosyal medyada ilgi daha fazla artacak ve kulübün kasanına yeni bir kaynak daha yaratılacak.

DİL SORUNU

Limak Holding sadece İspanyol çalışanlara değil, kendi çalışanlarına da projede yer veriyor. Holding bünyesinden 200, taşeron firmalardan da 600 kişi olmak üzere toplamda 800 çalışan tarihi projede yer alıyor. Fakat bu büyük bir dil sorununu da ortaya çıkarıyor. Çünkü İspanyol çalışanların büyük bir bölümü ingilizce bilmiyor ve anlaşmak kolay olmuyor. Buna rağmen proje başlayalı 6 ay olduğu için zamanla bu sorunun da önüne geçiliyor.

OTOPARK DETAYI

Kapasitelerin yanında projede birçok alanda da artırıma gidilecek. Fakat otopark bölümü sadece 800’den 1500’e çıkarılacak. Bu alanda rakam daha da yükselebilirdi. Fakat hem Barcelona Yönetimi, hem de Şehir Meclisi futbolseverlerin stada kendi özel araçlarıyla değil, toplu taşıma ile gitmelerini istiyor.

Çünkü stat şehir merkezinde yer alıyor ve daha fazla araç trafik tehtidi yaratıyor. Bu yüzden yönetim proje kapsamında istediği rakamlarda otopark alanında sadece700 araçlık bir artırım istedi. Stat ile yaklaşık aynı zamanda bitecek metro projesi de Barcelona ve rakip takım taraftarlarının Camp Nou’ya daha rahat gelmelerini sağlayacak.

KARBON AYAK İZİNE ÖNEM VERİLİYOR

Büyük bir titizlikle yürütülen projede, Limak karbon ayak izi nedeniyle Çin’den daha ucuza çelik getirmektense bunu Avrupa’dan temin ediyor. Holding ayrıca stadın hemen yanında beton santrali kurarak nakliye mesafesini de asgariye indirdi.

Çok ciddi bir beton ve çelik harcanacak olan stat yenileme projesinde, karbon ayak izine büyük önem verilirken, Limak’ın bu konuda kulübe ve Şehir Meclisi’ne önemli taahhütleri bulunuyor.

Örnek vermek gerekirse, Limak Holding stat inşaatı için Çin’den ucuza değil de Avrupa’dan daha yüksek fiyatlarla çelik alıyor. Bu alanda nakliye esnasında karbon salınımı bile dikkate alınıyor. Stadın yanındaki mini stat denilen yerde beton santrali kuruldu. Böylece nakliye mesafesi asgariye indirilip bu alanda da çevre kirliliğinin önüne geçilmiş oluyor.

Tabii ki Limak Holding’in Camp Nou’dan önce birçok tamamlanmış projesi bulunuyor. Çanakkale Köprüsü de bunların başında geliyor. Holding, bu projeyi 4,5 yıl gibi bir zamanda teslim etti. Verilen bilgiye göre de inşaa esnasında pandemi dönemi de dahil sadece 10 Kasım’da bir dakika saygı duruşunda bulunuldu ve onun dışında proje ara vermeden sürdü.

Fakat stat projesinde durum böyle değil. İspanya’da katı kuralları inşaatı az da olsa yavaşlatıyor. Sabah 8 ile akşam 6 arasında çalışılmasına izin veriliyor. Kapalı alanlarda boya yapılırken ses çıkmamasına rağmen, Şehir Meclisi’nde çok uzun toplantılar yapıldı.

PROJE BİLGİLERİ

SÖZLEŞME TARİHİ: 31.01.2023
SAHA TESLİM TARİHİ: 01.06.2023
TAMAMLANMA TARİHİ: 31.07.2026
GARANTİ SÜRESİ: 24 ay
SEYİRCİ KAPASİTESİ: 105.410
VIP SEYİRCİ: 8008
TOPLAM İNŞAAT ALANI: 204,585.97 m2
YENİ BİNA ALANI: 154,410.44 m2
RENOVASYON ALANI: 50,175.53 m2
PEYZAJ ALANI: 36,541.22 m2

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
deneme bonusudedektifdeneme bonusu veren sitelerfixbetfixbetantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıgaziantep escort bayangaziantep bayan escortizmir hazır betonhaberankara laptop alım satımistanbul evden eve nakliyat