DOLAR 32,5044 -0.12%
EURO 34,9909 0.4%
ALTIN 2.430,480,32
BITCOIN %
İstanbul
19°

PARÇALI BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Hedeflerinize bir yenisi daha
80 okunma

Hedeflerinize bir yenisi daha

ABONE OL
10 Ocak 2024 12:06
Hedeflerinize bir yenisi daha
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Yeni yıl eminim hepimiz için yine birçok yeni kararla birlikte geldi. Bu yıl hedeflerinizde yağ tüketiminizi gözden geçirmek yer alıyor mu? Beslenmede dengeli yağ tüketimini sağlamak oldukça kıymetli. Öyle ki yağların vücudumuzda pek çok önemli rolü var. Fakat altını çizmek isterim ki kilo vermek ve dengeli bir yaşam programı içinde yağı tamamen çıkarmak doğru değil. Çünkü yağlar, günlük beslenmemizin önemli bir kısmını oluşturuyor. Özetle her besin grubunda olduğu gibi yağlarda da dengeyi ve çeşitliliği sağlamak gerekiyor.

Yüksek yağlı diyetlere dikkat

Yağlar doymuş ve doymamış yağlar olarak sınıflandırılır. Genelde doymamış yağlar oda ısısında sıvı halde, doymuş yağlar ise katı halde bulunur. Yağda eriyen A, D, E, K vitaminlerinin, vücut tarafından daha kolay emilmesi için dengeli yağ tüketimi önem taşır. Sağlıklı yağ tüketiminin kardiyovasküler hastalıklar başta olmak üzere birçok hastalığa iyi geldiğini söylemek mümkün. Peki bu dengeyi sağlayamazsak ne olur? Yüksek yağlı diyetlerin sağlığınız üzerinde olumsuz yönde etki edeceğini duymuşsunuzdur. Yapılan çalışmalar da bunu destekliyor.

Geçtiğimiz günlerde Kaliforniya Üniversitesi’nde yayımlanan bir araştırma, yüksek yağlı diyetlerin yalnızca obezite, kolon kanseri ve bağırsaklarla değil, aynı zamanda bağışıklık sistemi ve beyin fonksiyonuyla bağlantılı genleri de olumsuz etkilediğini gösteriyor. Bu etkinin Kovid-19 riskiyle bağlantılı genleri etkileyebileceği de ilgi çekici sonuçlar arasında…

Scientific Reports’ta yayımlanan çalışmada, katılımcılar 24 hafta boyunca enerji alımlarının yüzde 40’ının yağdan geldiği diyetlerle beslenmiş. Daha sonra mikrobiyota dahil olmak üzere bağırsağın dört bölümündeki genetik değişiklikler de incelenmiş. Araştırmanın en önemli detaylarından biri katılımcıların hayvansal kaynaklı değil bitkisel yağlarla beslenmeleri. Katılımcıların yağ tüketimlerinin büyük bir bölümü hindistan cevizi yağı ve soya yağı kaynaklı. Bitki temelli beslenmenin sağlık açısından faydalı olduğunu biliyoruz fakat bitki kaynaklı bile olsa yağ oranı yüksek bir beslenme programının olumsuz etkileri olabileceği unutulmamalı.

Farklı türleri bir arada

Bu yıl sofranızdan eksik etmenizi istemediğim yağların başında Akdeniz diyetinin göz bebeği zeytinyağı yer alıyor. Mutfağınızda farklı şekillerde pişirdiğiniz her yemek için ona uygun yağı kullanmak, hem yağ tüketiminizi çeşitlendirerek dengeli beslenmeyi sağlamaya hem de uygun pişirme yöntemi sayesinde aldığınız lezzeti arttırmaya yardımcı olur. Kahvaltıda zeytin veya ceviz tüketerek, öğle yemeğindeki kuru baklagil yemeğinizi zeytinyağı yaparak, pilavınıza biraz tereyağı ekleyerek, akşam çorbanıza farklı bir yağ grubu ekleyerek yapılan küçük seçimlerle aslında dengeyi sağlamak oldukça kolay.

Tamamen vedalaşın

Beslenme programınızda dengeli bir şekilde yağ tüketilmesi gerektiğini konuştuk. Bir de yeni yılda beslenmenizden tamamen çıkarmanız gereken yağları konuşalım; trans yağlar… Bu yağlar sıvı bitkisel yağlara hidrojen eklenme işlemi olan endüstriyel bir süreçle meydana gelirler.

Ekonomik, kullanımı kolay ve uzun süre bozulmadan bekleyebilen bir yağ çeşidi olduğundan özellikle restoranlarda kızartma yağı olarak sıklıkla kullanılan bir yağdır. Tekrar tekrar kullanılabildiği için hazır yemek sektöründe tercih edilir.

Paketli gıdaların raf ömrünü uzatmada da kullanılır. Hem ülkemizde hem küresel olarak trans yağı azaltma ile ilgili pek çok önlem alınıyor. Tarım ve Orman Bakanlığı; gıda satış ve toplu tüketim yerlerinde son tüketiciye arz edilecek bitkisel ve bitkisel kaynaklı gıdalarda trans yağ içeriğinin, toplam yağın 100 gramında 2 gramı geçemeyeceğini belirtiyor.

Endüstriyel olarak üretilen trans yağların, margarin gibi sertleştirilmiş bitkisel yağlarda bulunduğunu ve genellikle atıştırmalık, fırınlanmış ve kızartılmış yiyeceklerde olduğunu hatırlatmak istiyorum. İyi bir gıda okuryazarı olarak, besin değeri tablosunda ‘hidrojenize’ ya da ‘kısmen hidrojenize edilmiş’ yağların bulunup-bulunmadığını kontrol edin. 

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
deneme bonusudedektifdeneme bonusu veren sitelerfixbetfixbetantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıgaziantep escort bayangaziantep bayan escortizmir hazır betonmarsbahishaberankara laptop alım satımistanbul evden eve nakliyatmarsbahis giriş